corina-reza.reismee.nl

Co van Kessel Bike Tour

Jemig we zijn hier pas 4 dagen, en er gebeurd zo veel! We zijn net terug in het hotel na een 5 uur durende fiets tour door de kleinste straatjes, door plantages, China Town, locale marktjes, (hier kregen we nog wat hapjes, waaronder gestoomde rijst in bananenblad net cocos)tempels en nog veel meer. Echt een aanrader, fietsen i.c.m Long Tail Boat en rivierboten, super gaaf! Dit stuk Bangkok krijg je anders nooit te zien, vanochtend al om 7 uur verzamelen. Gelukkig ben ik tegenwoordig voorbereid en heb ik een "noodpakket" bij me, want we gingen pas om 11 uur eten. Wat overigens super lekker was, bij een lokaal restaurantje, ik heb begrepen dat Co van Kessel al 13 jaar met deze mensen samenwerkt, echt heerlijk gegeten! We waren met een groep van 10, ik vind ons al heel stoer, maar er was een meid die 3 maanden alleen door Azië trekt, en een meid die hier 6 maanden in een hospitaal gaat werken, dat is pas stoer! Deze tour kost 1650 baht pp inclusief alles, dat is omgerekend rond de 42 € p.p.

Gisteravond was voor mij een stukje hel op aarde...-(. Niet 1 , niet 2, maar stuk of 6 ratten in de ogen gekeken, OMG! Hoe ik daar in beland ben???

We gingen met de boot richting Khao SAN, de " backpackers" wijk... het begon al op de boot, echt omtzettend druk, niet een beetle druk, maar druk alsof de boot het elk moment kon begeven... I.v.m het overlijden van de Koning waren er duizenden mensen op de been, die ook Vervoerd moesten worden naar verschillende tempels, om te gedenken en naar het paleis te Gaan. Het is wel bijzonder on mee te maken nu en hier te Zijn.

Eenmaal aangekomen daar natuurlijk weer heerlijk gegeten, alleen terug naar het hotel was door de vele rouwende mensen en daardoor extreme drukte een drama, dus besloten terug te gaan lopen (1,5 uur) Geloof me, op plekken geweest waar je anders liever voorbij rijd in de taxi...-)

Op een gegeven moment lopen we ergens in een achteraf straatje van Chinatown, best donker al, en zegt een oudere dame, that way! Dus ik de hoek om, echt serieus 6 ratten kijken me aan, ik gillen en de dame in kwestie had een erg leuke avond...grrr wat een hel!!

Trouwens Google is your best friend, hoe hebben we het ooit zonder gedaan??? Mede hierdoor gewoon weer thuisgekomen, oververhit en een ervaring rijker...

Morgen vliegen we richting Krabi, even echt uitrusten na deze avonturen!

Reacties

Reacties

Nardjara

Kijken jullie beetje uit daar in die achterafstraatjes? Houdt je spullen in de gaten hoor. Zeer benieuwd naar krabi! Goede reis

Jamie

Haha je reddende noodpakketje en je oververhit , ik zie het allemaal voor me ! Leuke blog ook! Doe voorzichtig , dikke kus van mij ??????

Peetje

Hahaha lig helemaal in een deuk...zie het al helemaal voor me! Klinkt echt goed allemaal hoor. En vind jullie oom stoer hoor ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!