corina-reza.reismee.nl

Beautiful Krabi

Zeg dat wel, beautiful Krabi... na de drukte van Bangkok en alles eromheen is het zeker voor mij een verademing hier te zijn.

We vlogen gister vanaf Don Muang richting Krabi (omgerekend 50 € pp), enkele reis. Geen minuut vertraging, super geregeld! Vanaf het hotel hadden we taxi genomen en via de tolweg (120 baht) laten rijden, een aanrader, geen drukte, files en we waren er binnen 25 minuten. (140 baht).

Aangekomen op airport Krabi wordt je bijna een busje ( 300 baht)ingedwongen, of een taxi via een loket (600 baht). Ze weten natuurlijk dat je als toerist geen idee hebt, maar wij hebben het niet gedaan en zijn toch naar buiten gegaan naar een lokale taxi, helaas wilden ze allemaal zonder meter rijden en onder de 400 baht kom je er niet. ( scheelde ons toch wel weer 200 baht). Maar normaal zou dit ritje niet meer dan 150 baht kosten... Maar goed, dat weet je nou eenmaal, omgerekend nog niks natuurlijk vergeleken NL.

We hadden thuis al via tripadvisor een hotel ( Thail Village Resort) geboekt, was een aanbieding 50. % korting, toch altijd spannend waar je terecht komt. Ongelovelijk wat een resort, lijkt wel een paleis en de kamer in kwestie een bruidssuite. Prachtig mooi en luxe, we hebben het verdiend zullen we maar zeggen. Dicht bij het strand en alle eettentjes, sowieso goed!

Heerlijk geslapen en de dag begon met regen, en geen klein buitje, maar bizar! Toch naar het strand gelopen, want het is wel gewoon bloedheet, en uiteindelijk werd het weer droog. Na het ontbijt genoten van een stevige thaise massage, damn ik leef weer, wat een heerlijkheid! ( 200 baht, omgerekend rond de 5€) See you tomorrow...-)

We blijven nog 1 nacht in dit resort en morgen hebben we een hotel aan zee geboekt net voor 2 nachten inclusief uitgebreid ontbijt, echt spotgoedkoop ook, 1200 baht , omgerekend 30 € ( ik zet alle prijzen erbij want ik weet dat er mensen meelezen die hier nog naar Thailand/Krabi gaan en graag wat prijzen willen weten)

Morgen willen we scooter gaan huren ( 200 baht)en door de bergen gaan rijden, het schijnt echt prachtig te zijn! Veel tips gehad van een erg vriendelijke ober waar we zijn moeten, hoop dat Rees t onthouden hebt...-) sowieso zijn de mensen hier erg aardig en gastvrij.

Het eten is uiteraard super lekker, wij eten vaak langs de weg, bij de locale tentjes, bijna niet voor te stellen dat ze met zo weinig middelen de meest heerlijke gerechten ter plekke bereiden, die geuren wil ik wel mee naar huis nemen!

Woensdag gaan we kajakken, een halve dagtocht geboekt. Trouwens tripadvisor app is echt een aanrader, daar vind je alles wat je wilt weten, hotels, tochten, restaurants enz, met websites, prijzen en recensies, helemaal top! Wij hebben er veel aan! Ook de app Grab taxi is een aaanrader, te lang om uit te leggen, verdiep je er maar eens in! ( andere/betere (veiliger) manier van taxi boeken!

X

nardjara

oh heerlijk, ben ondertussen al erg jaloers op je thaise massage en al dat lekkere eten, hmmmm.. ik ruik het hier al!! Ben heel benieuwd hoe jullie het kajakken afgaat en ervaren! Gaan wij ook doen in de Filippo's maar heb dit nog nooit gedaan hahaha, geniet daar op paradijs!

Peetje

Klinkt echt geweldig! Wat een avontuur.....lees gauw verder....Top!